Bekijk de volledige versie : Wat gebeuret er op 21-12-2012 ?
Nog 7.5 jaar en dan eindigt de maya kalender (21 december 2012). Veel mensen in de "new age" wereld verwachten dat er dan grootse dingen zullen gebeuren.
Hieronder volgt een klein stukje, gekopieerd van: DaanSpeak.com (link (http://www.daanspeak.com/Maya01.html)):
2012 is berekend door meerdere volken in verschillende tijden
Allerlei heilige geschriften door de eeuwen heen hebben de gong voor de laatste ronde gehoord. Opvallend vaak wordt het jaartal 2012 genoemd, zoals bij de Pueblo (http://www.diagnosis2012.co.uk/new4.htm#pueblo)-indianen, de Zulu's (http://www.diagnosis2012.co.uk/new4.htm#zulu) en de Maya's. De Maya's deden hun voorspellende uitspraken over het moment waarop de gong zal klinken op basis van berekeningen die vandaagdedag nog steeds standhouden. Centraal hierbij staan hun kalenders waarvoor zij rekenden met perioden van 26.000 jaar en groter. Die perioden kwamen voort uit een eigen tijdsberekening die in nauwkeurigheid superieur schijnt te zijn, ook aan onze eigen kalender. In de documentaire (http://www.jurafilm.nl/yearzero.html) The Year Zero wijst een Maya tijdens een spreekbeurt zijn toehoorders fijntjes op een van de fouten van onze Westerse kalender. Hij zegt dat als we naar het inzicht van de Maya's goed hadden gerekend, we geen fouten hadden gemaakt in onze eigen kalendertelling. Dan was de maand oktober (oct = 8) nu de achtste maand was geweest, november (nov = 9) de negende en december (dec = 10) de tiende. Hier (http://www.13moon.com/nature%27s%20cal%20tzolkin.htm) en daar (http://www.foundationforthelawoftime.org/development/science/1.html) wordt gepleit om de natuurlijke tijdberekening van de Maya's over te nemen.
2012 is het einde van een periode van 26.000 jaar
De Maya's waren haarscherp in hun berekeningen (http://www.alignment2012.com/Why2012.html) en konden in het verlengde hiervan ook haarscherp voorspellen. Ze waren zelfs zo specifiek dat ze in die enorme cyclus van 26.000 jaar tot op de dag nauwkeurig waren: 21 december 2012. Die datum (http://www.alignment2012.com/Why2012.html) markeert het einde van de grote kalender en van de cyclus (http://www.foundationforthelawoftime.org/development/science/3.html) van dertien zogenoemde baktuns en waarna de aarde begint aan de 'periode van de vijfde zon'. Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen. Mayakenner Peter Toonen schrijft begin dit jaar in tijdschrift Frontier: 'Dan staan dus onze Aarde en onze zon op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg, dus met Hunab K´u, de Bron [...]. Technisch kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel. Volgens de overleveringen van de Hopi indianen duurt dit drie dagen; drie dagen van leegte en duisternis. Daarna kunnen de magnetische polen omkeren (http://www.limburger.nl/Index/0,4306,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.limburg er.nl%2FPagina%2F0%2C7090%2C31-1-2528-2926-1668666-1438-730825-%2C00.html). Wie zal het zeggen?' Hoe het ook zij, de Maya-telling begint dan opnieuw met het jaar nul. De Maya's hebben geen lineaire tijds-telling, maar zien de tijd als inelkaargrijpende cirkels (http://www.crystalinks.com/tzolkin.gif).
De vijf periodes volgens de Maya's
Op 21 december 2012 begint een grote nieuwe periode van 26.000 jaar en een kleine periode van 5200 jaar. De Guatamalese 'Mayan Elders of the Eagle Clan' schrijven (http://www.sacredroad.org/article.php?story=20030919095234724): 'This is a cycle of wisdom, harmony, peace, love, of consciousness and the return of the natural order. It is not the end of the world as many from outside of the Mayan tradition have misinterpreted it to be. The first cycle (Ajaw/sun) was a feminine energy and its element was fire. The second cycle (Ajaw/sun) was of masculine energy, and its element was earth. The third cycle (Ajaw/sun) was a feminine energy and its element was air. The fourth cycle (Ajaw/sun) is a masculine energy and its element is water. The fifth cycle (Ajaw/sun) will be a fusion of both feminine and masculine energies. It will be a transition where there won't be any more confrontations between the polarities. It will bring balance and there won't be hierarchy of one over the other. Both energies will support each other. It is why this period is called one of harmony, the kingdom of love and the return of consciousness. Its element will be the ether.' Geen plaats meer voor 'deviders' zoals Bush of andere polariserende types, zoals bijvoorbeeld Abou Jahjah. Geen plaats meer voor de geraffineerde, explosieve en vervuilende olie van Bush, maar ruimte voor de natuurlijke, imploderende (http://www.emfsafe.com/implosion/technology.htm), schone ether-energie.
Wat denken jullie ervan? Wat gaat er gebeuren?
Niets echt niets ,gewoon fout berekend.
Hoezo fout berekend? Ik bedoel... het was een redelijk (naar onze maatstaven) primitief volk, maar er zijn meerdere van deze volkeren overal ter wereld geweest die op dezelfde datum uit kwamen. Ik snap dat dat aan de hand van de stand van de sterren enzo berekend is.. maar hoe kunnen deze volkeren dat dan allemaal fout hebben?
karnayna
27-04-05, 13:45:28
Nu Jeroen,ik weet nog een tijd geleden,zou er een meteoriet de aarde crashen,een heleboel mensen geloofden dat en hadden hun baan opgezegd,hun huis verkocht,dit allemaal gebaseerd op berekeningen .
Berekeningen kunnen fout zijn.
Ook nu weer wordt er een soort angst opgewekt,zo van,de aarde vergaat,verkoop je bezittingen maar.
Het enige wat volgens mij juist aan de berekeningen is,is dat we in 2012 het Aquariustijdperk in gaan(volgens astrologische berekeningen)de kennis en wijsheid wordt dan uitgegoten over de mensheid.
Ik als (oude hippie)zong vroeger al het liedje 'this is the age of aquarius' met volle borst mee,LOVE-PEACE-BROTHERHOOD dat zullen de mensen moeten leren!
Misschien is dit een toekomstige gebeurtenis die een grote verandering zal bewerkstelligen
Jezus zegt dat het deze generatie zal overkomen
Een Profetie Van Jezus.
Uit " Het Ware Leven In God" www.tlig.org
Jezus tot Vassula
Ik zal de profetien van Jesaja
Werkelijkheid doen worden (18-o6-1992)
20 okt.1998
dan zal de vijgenboom zijn vijgen voortbrengen
en de wijnstok zijn druiven; de olijfoogst zal
groter worden, want de tijd van Mijn Goddelijke
Rechtvaardigheid is gekomen om de slechten, die
zich ter aarde werpen voor het Beest, ten val te brengen;
weldra zal de storm voorbij zijn...
Is er iemand bereid
Met kracht en liefde te werken
Om dit wankelende Huis te vernieuwen ?
Is er iemand daar binnen
Die bereid is dit huis te verdedigen ?
Is er iemand die nu begrijpt wat Ik zeg ?
Is er iemand in het Huis van de Heer
Die geneigd is het koninkrijk
Van God uit te breiden ?
Als er iemand is die bereid is
Dan zal Ik op hem schijnen
Met Mijn schittering en hem
Bekleden met Mij Zelf
Ik zal Mij aan hem bekend maken
En hij zal Mij voor zich zien staan
Hij zal de eeuwige en onsterfelijke Koning zien
En hij zal alle mensen tot Mij trekken
Want Ik zal zijn ziel hebben verrijkt
Met Mijn onveranderlijke Godheid
En hem hebben gesierd met elk denkbaar ornament
En in zijn koninklijke gestalte
Zal hij deze generatie genezen
De doven zullen horen
En de blinden zullen zien
En allen zullen eenstemmig uitroepen
Wij behoren de Heilige drieeenheid toe
De Vader de Zoon en de Heilige Geest.
Henk
Een erg late reactie van mij op deze topic maar in 2012 gaat er genoeg gebeuren..
Er is zelfs al het een en ander aan de gang alleen moeten we niet denken in de vorm van rampen...
De aarde komt op een andere plaats in het zonnestelsel te staan waardoor er een andere energie vrij komt op aarde..
Dit zorgt voor andere reacties, denkvermogens enz enz..
Er gaat echt veel gebeuren..
Wacht maar af..
Het wordt echt aftellen!!
gr Renaat
Mwoa, gebeurt er nu al niet echt heel veel? En straks blijft er veel gebeuren, en er is al veel gebeurd.
Precies weet ik het niet, maar voor de astrologie schijnt het toch wel bijzonder te zijn, maar.... is iets bijzonder omdat we er zoveel aandacht aan besteden? Is het niet omdat het ons zo opvalt? Denk bijvoorbeeld ook aan 20-02-2002 of zulk soort dingen. Is het niet wat wij er zelf van maken?
Voor mij is 2012 hetzelfde als alle andere jaren. Natuurlijk, het kan best zijn dat we in een andere trilling terechtkomen omdat er fysiek iets gebeurt met moeder aarde, maar gebeuren dat soort dingen nu al niet? Denk aan tsunami's, denk aan orkanen, etc. Er gebeurt nu al van alles, ieder moment komen we al in een andere trilling omdat er iets verandert, wat maakt 2012 dan extra bijzonder?
Men zegt dat de aarde zich voorbereid op het jaar 2012 en dat door o.a die trunami's, orkanen enz enz..
Ook blijkt het midden oosten de lokatie te zijn waar de negatieve, en straks de positieve, energie op aarde komt..
Ja het kan waar zijn maar het kan zeker wel zo bijzonder zijn omdat 'wij' het bijzonder maken...
Het is en blijft gissen en het is en blijft 'iemands' boek waar je de verhalen in leest en of het dan zijn of haar fantasie of overtuiging is of een daadwerkelijk 'iets'..ja dat is lastig.
maar ik kan me goed in de verhalen vinden omtrent deze datum al denk ik dat de datum zelf aan de meeste mensen gewoon voorbij gaat zoals alle andere maar dat hij wel degelijk iets te weeg gaat brengen.
Tenslotte is de zon, na 26000 jaar, klokje rond en volgens de maya's is dat het einde van de kalender...
Ja..en dan???
Misschien dus helemaal niks...
Maar misschien dus wel..
Gr Renaat
Hee VerdOriee !! Hier kan ik dus HELEMAAL niet tegen, :
Zo`n verhaal vertellen wat er op 2010 gaat gebeuren, dat weten ze niet seker, Waarom gaan ze dan zo`n verhaal op internet zetten, er zijn mensen die doodbenauwd daarvan worden, de aarde kan miljoenen jaren mee, en dan precies op 2010 zal er zoiets gebeuren hoe kunnen ze dat nou weten? in hun glazen bol gekeken soms? ze kunnen niets bewijzen en er gaat ook niet gebeuren ook, anders was het allang op het nieuws geweest,
Bah, Meschien klinkt dit een tikkeltje kinderachtig, maar zoiets zet je niet op het FORUM !! er zijn mensen die daar gewoonweg bang voor zijn !! :o
liefs Nikk
Rustig..rustig ff zeg..:confused:
Waar moet je nou bang om worden...
Ik heb helemaal niet gesproken over het feit dat de wereld vergaat ofzo!!
Ik heb het alleen over bepaalde energieën die over de aarde komen maar niks engs geen meteoriet inslagen draken die naar beneden komen en zelfs geen Jezus (sorry voor de gene die er in geloven) die orde op zaken komt stellen..
Ik schrijf gewoon op, net als ieder ander, wat ik heb gelezen en dat was dit en als ik jou of andere bang heb gemaakt dan spijt me dat erg want dat was niet de bedoeling..
Er gebeurt heus niks engs..dat kan ook niet want de mens zelf is er veel te bijzonder voor....
Nogmaals..sorry als je er kwaad van wordt maar kan ff niet laten om te zeggen dat je zo'n topic niet 'hoeft' te lezen maar mag...:o
Gr Renaat
mijn overtuiging is dat er wel wat staat te veranderen sterker nog we zitten al volop in een veranderings proces en dat kun je merken aan de hoeveelheid gevoelige mensen nu al op de aarde.
het alternatieve komt toch steeds meer in de bekendheid. ( wat helaas soms tot hypes overslaat denk maar eens aan de reiki).
maar er zit een verschuiving in de gevoelswereld van de mens.
ik zie dat als voorbereiding op 2012.
het is absoluut niet iets waar je jezelf angst voor moet inboezemen maar ik denk dat de mens op weg is het materialistische van de afgelopen jaren los te gaan laten en dat langzaam aan de ikke ikke ikke en de rest kan stikken mentaliteit gaat verdwijnen.
voor mij wil dan ook 2012 zeggen dat we dan met zijn allen gegroeid zijn naar een gevoelige wereld.
maar zoals bij vele dingen geld hiervoor ook 1000 mensen 1000 verschillende meningen.
knuffie leonie
Het hele spirituele gebeuren is inderdaad een beetje een hype aan het worden. Dat zie je vooral aan de hoeveelheid programma's op TV en dan vooral dat bel bedrijven er een slaatje uit proberen te slaan (bijvoorbeeld met dat "Astrotijd").
Of het materialistische aan het minderen is.. daar zie ik nog niet echt tekenen van. Ik zie vooral dat er de laatste jaren meer spanningen zijn, die weer tot oorlogen leiden. Ook zie ik meer en meer natuurrampen de afgelopen jaren. Qua positiviteit heb ik nog weinig gezien.
Maar.... kan het niet zo zijn dat dit allemaal van álle tijden is? Alleen komen de beelden en berichten sneller bij ons binnen vanwege de media. Er is meer aandacht voor al deze onderwerpen, terwijl we al eeuwen bezig zijn om de aarde te verpesten, mensen op te lichten, oorlogen te voeren (alsof het christendom zo fijn was een aantal eeuwen geleden, denk bijvoorbeeld eens aan de kruistochten!!).
We hebben het allemaal zover laten komen, en nu het besef daar is, is het aan ons om daar iets mee te doen. Dat lijkt me gewoon heel positief! En al helemaal als je niet afwacht tot er iets positiefs gebeurt, maar er ZELF iets aan doet!
Ach.. in 1986 vertelde iemand op school al dat dat jaar de wereld zou vergaan en da's niet gebeurd want we zijn er nog. Dus........ Maar zoiets hoeft het niet te zijn. Het blijft dus gissen. Kan natuurlijk een nieuwe spirituele ontwikkeling op grote schaal zijn maar....... ik ga vast op het puntje van mijn stoel zitten, want als "het" gebeurt wil ik er natuurlijk bij zijn. Hoewel. 30 december 2012 is voor mij vroeg genoeg en tot die tijd..... genieten van alle spannende zaken in het hedendaagse leven.....
Voorspellingen dat de wereld zal vergaan, zijn van alle tijden en gaan terug zo vroeg als de tijd waarin de bijbel werd opgetekend, en wellicht nog wel verder. In elke generatie zijn er wel gebeurtenissen die er aanleiding voor zouden kunnen zijn om gedachtes te krijgen dat de wereld (zoals wij hem kennen) zal vergaan.
Volgens een van Nostradamus' kwatrijnen zou de wereld in 1999 vergaan door een atoombom op New York, dit is niet gebeurd... maar ik heb er wel een tijdje in geloofd dat het zou kunnen gebeuren.
Volgens de bijbel zal de wereld ook vergaan, maar ook hier zie je dat in zowat elke generatie de datum daarvoor meerdere keren voorspeld wordt en (tot nu toe) geen enkele keer is uitgekomen. Het is maar in wat voor tijdsgeest je leeft en de gevaren die je daarin ziet.
Dat gezegd hebbende... ik ben er van overtuigd dat de wereld zoals wij die kennen zal vergaan, maar daar hebben wij (mensheid) dan zelf de hand in door te "spelen" met krachten, zoals atoomsplitsing, die wij onvoldoende begrijpen.
ik geloof dat er een belangrijke verandering in het denken optreed, dit is een proces en er zijn mensen die al in dit proces zitten.
Implosion
22-08-09, 19:57:39
Mensen praten ook over een evolutie.
Ik denk wel dat er wat gebeurd, en de buitenaardsen spelen ook een grote rol hier in.
vergeet niet, dat ze miljoenen hybriden gecreeerd hebben, die er net zo uit zien als on, maar de gaven hebben van de aliens.
Als je boeken gelezen hebt over ontvoeringen door de buitenaardsen, dan kom je tegen, dat de aliens niet veel tijd meer hadden in de jaren 95. ze moesten hun hybride programma af hebben voor een bepaald gebeuren. verder lieten de buitenaardsen aan de ontvoerden veel rampen zien, en het had heel veel te maken met de zon, dat die steeds en steeds feller wordt, en dat dit gebeurd door het eerst wegvallen van het aardmagnetisch veld, die daarna omkeert, maar als het magnetischveld voor een bepaalde periode weg valt, dan komt er veel meer straling op onze planeet. dus wordt het heel warm, zo warm dat de planten zelfs niet meer groeien. dus grote hongersnoden. en natuurlijk niet de overige natuurrampen vergeten ( aardbevingen, vulkaan uitbarstingen ).
En wat te maken heeft met de evolutie, is dat waarschijnlijk de hybriden onze nieuwe lichamen worden als je opnieuw Reïncarneerd. het is duizenden jaren geleden al gebeurd, wat werd beschreven in de gevonden kleitabletten in irak.
De regering weet dat het gaat gebeuren, en willen het tegenhouden, vandaar de chemtrails tegen de opwarming van de aarde.
Laatst had de nasa nog bom testen gedaan op de maan. maar hoogst waarschijnlijk hebben ze een alien basis op de maan gebombardeerd op de maan.
Je merkt al dat het als maar warmer wordt, en de zon steeds feller. en het weer krijgt als meer verschillen, dus paar weken heel heet weer, en daarna hefftig onweer met hagelstenen zo groot als pingpong ballen. ( wat hier in veendam ook gebeurd is ) het magnetisch veld van de aarde is al bijna niets meer, maar staat nog niet stil.
Het symbool van de zon wordt in de oudheid aan gegeven als de adelaar, heel het pyramiden gebeuren heeft ook te maken met de zon en de stand van de planeten. de oudheid wist dit allemaal al met hulp van de buitenaardsen of een vroegere beschaving in de tijd van atlantis.
Wat een doemdenkerij allemaal.
Als amateur astronoom kan ik jullie vertellen dat het aardmagnetisme nooit zal verdwijnen, omdat de aarde dan stil zal moeten staan :eek:!
Het wordt veroorzaakt door het draaien van de vloeibare ijzeren kern van de aarde.
En als het leven eeuwig is, zal God dat voorlopig niet laten gebeuren, en zal ook dit in 2012 voorbij gaan.
Wat betreft buitenaardsen..... degene die zich bewust zijn van ons, en niet gebonden zijn aan hun planeet, zijn in een verlichte staat van bewustzijn. En weten vééél meer over ons, en ons lot, dan wij zelf.
Dat de wereld vergaat zoals wij hem kennen, geloof ik, en hoop ik! En zal in mijn visie het begin zijn van een nieuwe en meer geestelijke tijd.
Nu lijkt het dat ik velen een onprettig einde gun, maar het zal een snel inlossen van ieders persoonlijk karma zijn, geleid door God en zijn verheven kinderen.
Dat ons zonnestelsel in één lijn komt te staan met het centrum van de melkweg, is een wetenschappelijk feit, en gebeurd inderdaad iedere 13.000 jaar, van de gehele omloop van 26.000 jaar, wat ze een zonnejaar noemen. En wij waren erbij :).
Misschien is dit wel het moment dat een nieuwe, verheven, reeds geïncarneerde ziel zijn Goddelijk licht laat schijnen op aarde, met alle gevolgen dan dien.
Heerlijk positief.
Peter
Het is te begrijpen dat het schokkend is,
Het idee dat de aarde zou vergaan volgends een Groot vertrouwde Bron
Toch is het een andere draai,
zeker wanner Er al zo verschrikkelijk veel voorspellingen zijn geweest waarbij het einde van de wereld voorspeld werd,
ik kan je zeggen, en je garanderen dat er zeker ste weten niks gebeurt op die dag,
het is al bewezen dat de Maya's een Nieuwe tijdperk in gaan, Een soort verjaardag kan je het noemen,
En veel Religieuze mensen op youtube zagen dat verhaal, en vonden het een goed punt om het een beetje te draaien, dit noem ik de Verzamelaars, Want op elk filmpje wordt je uit eindelijk aan geraden om aan het geloof aan te sluiten van de christendom,
maar ik zeg het nu net zoals miljoenen het je zullen zeggen,
er zal zeker ste weten niks gebeuren op die dag, Waarschijnlijk regen!
tis ten slotten wel in de Kerst periode :-)
Groetjes,
M
reincarnerendedauwdruppel
14-10-10, 12:38:51
Als je alles bij elkaar optelt dan lijkt het te kloppen. Wat er werkelijk gaat gebeuren weet uiteindelijk niemand . Zij die het wel weten , die geef ik absoluut het voordeel van de gerede twijfel , er zijn geschriften genoeg uit de oudheid die er nadrukkelijk op wijzen , met geschriften bedoel ik ook tabletten , tekens op tempels , paleizen en andere monumenten .
Er zijn mensen die willen het weten en er zijn mensen die willen het niet weten en er zijn mensen die laten het op zijn beloop. Er zijn mensen die zijn er bang voor , er zijn mensen die kijken er reikhalzend naar uit , er zijn mensen die doet het helemaal niks. Christenen zeggen vanuit hun vele takken van religie dat je je Moet bekeren anders hoor je er niet bij , die religie zegt weer dit en die religie zegt weer dat . Die vorm van cultuur en beschaving zegt dat zus en zo , die vorm van cultuur uit de oudheid zegt weer dit en dat .
Maar als puntje bij paaltje komt dan bepaalt elk mens uiteindelijk zelf wat waar is aan de hand van kennis van zich of haarzelf en de situatie om hem of haar heen . Hoe groot of hoe klein die wereld dan ook mag zijn in zijn of haar ogen of en misschien wel met name in de ogen van een ander of anderen. En wie daarin bepaalt in al die werelden en visies daarop wat waar is en klopt ,dat lijkt me een hele kluif .
Maar gezien de voortekenen uit de westerse bijbel , uit de oosterse koran , uit de Maya en Azteken periode , gezien de voortekenen uit de Anu(-naki) periode en dynastieën vanuit Perzie/Mesopotamië , gezien de sterke hinten en raadsels van Nostradamus , gezien de metaforische overeenkomsten tussen heel veel goden in alle werelddelen als het herleid wordt naar het verhaal en de boodschap , dan blijft de strijd tussen goed en kwaad over.
Dus eigenlijk komt het er voor mij op neer of men of wie dan ook gelooft in het goede en het kwade en het evenwicht en wie of wat daarvoor zorgt.
Als ik dan om me heen kijk dan zou ik persoonlijk blij zijn als er in elk geval een keer een flinke opschoning komt van de balans en een rechtzetting. Het niet willen weten of niet willen dat het mocht of zou gebeuren zou ik voor mezelf eerder negatief egoistisch vinden aangezien ik van opoffering uitga en dienstbaarheid aan de balans en het Goede , het Licht en Liefde .
Daarin centraal staande dat de duisternis niet zonder het Licht kan bestaan en bij de gratie van het Licht mag bestaan voor lessen in het leven , karma onder anderen genoemd , of gewoon in het westen , wie niet luisteren wil moet maar voelen , en men kan naar veel richtingen luisteren daar is men vrij in .
r.d.
Ik heb me laten vertellen dat de Maya's al meerder voorspellingen hebben gemaakt die uitkwamen.
Ik denk dat er in 2012 wel degelijk iets gaat gebeuren, maar dat het niet direct impact op ons allen zou hebben. Misschien wel indirect.
Tot die tijd kan iedereen erover zeggen wat hij wil, maar we zullen gewoon moeten afwachten..
wendy van hoof
13-11-10, 12:17:49
we zien wel dat de planeten op een lijn komen dat klopt wel dat heb ik ook gehoord en gelezen maar om nou je bezittingen te verkopen nee dat gaat wel een beetje ver mensen zouden onodig op straat komen te staan en dat is niet nodig gr wendy
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.