Spiritalk Forum
Schermgrootte: klein normaal groot
Nickname:

Ga Terug   Spiritalk Forum > Cursussen en Stellingen > Spirituele cursussen

Spirituele cursussen In dit onderdeel kunnen leden hun expertise delen met Spiritalk leden door middel van een cursus.

Antwoord

Discussieopties Weergave
Oud 30-06-09, 23:39:18   #1
taigitu
Spiritalk Denker

taigitu's Avatar

taigitu is on a distinguished road
Standaard Magnetiseren - De ontdekking

Magnetiseren - De ontdekking
Mesmer (geb. 23-5-1734) in Lizang, is naast Fludd, Maxwel en Paraceleus een van de ontdekkers van het magnetisme.
De levenskracht die Fludd, Maxwell en Paraceleus veronderstelden te bestaan, trachtte Mesmer door wetenschappelijke bewijsvoering te bevestigen. Mesmers ondervindingen over de levenskracht en het Magnetisme zijn pas door Reichenbuch omstreeks 1852 door de proeven bewezen.

Reichenbuch noemde de levenskracht van Mesmer "OD" (het ijle) en het lukte hem het zichtbaar te maken met behulp van een gevoelige fotoplaat.
Mesmer die gestudeerd had in astrologie, filosofie en geneeskunde, ging er van uit dat er constante beweging (wisselwerking) is in het heelal tussen positieve en negatieve kracht (energie).
Deze wisselwerking van positieve en negatieve energie noemde hij de harmonie van de levenskracht.

Volgens Mesmer bezit deze wisselwerking een aantrekkingseffect door positieve energie en een afstotingseffect door de negatieve energie, zoals te zien is bij eb en vloed, omdat alle planeten dezelfde effecten vertoonden, vermoedde Mesmer ook dat er een wisselwerking hier op aarde is en in het bijzonder tussen de mensen.
Om deze wisselwerking tussen aarde en mens te bewijzen gebruikte hij een magneet waaraan hij zijn proefpersonen in zijn experimenten blootstelde.
in die tijd waren veel mensen het denkbeeld toegedaan dat magnetisme een natuurkracht was, welke in de aarde moest zitten.

Het viel toen op dat de gezondheid van de proefpersonen verbeterden.
Op een dag kwam hij een vriend tegen die een aderlating moest ondergaan en constateerde hierbij dat de bloedvloeiïng merkbaar ophield als hij dichterbij kwam. Toen hij zich verwijderde begon het bloed weer langzaam te vloeien. Dit verschijnsel bestudeerde hij en begon te experimenteren en een magneet te gebruiken. Hij ondervond tijdens deze experimenten dat, als van de mens een deel ziek was alle levenskracht van de persoon naar die plek stroomde. Hetzelfde gebeurde wanneer twee mensen op elkaar inwerkten. De kracht van de vereniging werkte dan ook met een versterking op het zieke deel. Die versterking was veelal tweemaal zo sterk als gewoon. Wonden genazen hierdoor in de helft van de tijd.

Uit al deze experimenten trok hij zijn conclusie dat in elk mens een in- en uitstroming van energie moest plaatsvinden. Maar dat deze in- en uitstroming ook als wisselwerking tussen mensen moest bestaan.
Zo is magnetiseren gebore
n.

Sorry, ik wilde "quote" aanbrengen, dat lukte niet en ik probeerde of de functies wel/niet werkten en onderstrepen werkte! en was niet te verwijderen. Met het bovenstaande resultaat.

Mijn verhaal

Ik ben een aantal jaren onder behandeling/begeleiding geweest bij een magnetiseur. Ik wist hoe hij me behandelde maar er is toen nooit gesproken over hoe een en ander werkte.
Jaren later had mijn moeder veel pijn en dat ging niet over. Ik was zeer bezorgd en kwam op het brutale idee om mijn handen op haar rug te leggen en te kijken of er iets gebeurde. Ik kreeg het heel heet en mijn handen werden warm. Mijn eerste gedachte was "ik doe iets fout", en wilde stoppen. Maar mij moeder reageerde en zei dat de pijn langzaam wegtrok. Dat was mijn eerste ervaring met zelf magnetiseren. Zij was voor lange tijd ook de enige persoon die ik behandelde. De pijn van versleten heupen haalde ik weg en ze kon weer redelijk normaal lopen zonder pijn. Ook kon ik haar onrust weghalen.

Na haar overlijden werd ik lid van een spirituele vereniging en daar liepen verschillende mensen rond die Reiki hadden gedaan, o.a. Reiki masters en magnetiseurs. Eén keer per maand hadden ze een healing-avond en daar liet ik mij magnetiseren om te ontspannen. Het kwam niet in mijn hoofd op om een healer te zijn omdat ik te weinig wist. Maar het leven verloopt soms anders dan we denken.

Ik had veel interesse in healing op spiritueel niveau en was nieuwsgierig naar allerlei methodes. Magnetiseren kon ik maar ik vond het te beperkt. Alleen op afstand mensen behandelen vind ik prettig en dit werkte goed. Dan komen er andere methodes op je pad. En dan vallen er dingen op z'n plaats en kan je er niet meer omheen om iets te doen met de mogelijkheden die je in je hebt en de dingen die op je pad komen.

Ik had ontdekt dat ik heldervoelend was. Daarvoor had ik me al eens verdiept in Jin Shin Yutsu (Japanse methode)maar dat ook weer in de kast gelegd. Dan wordt je er meerdere keren op gewezen dat je ermee aan de slag moet. Maar het pakket was voor mij nog niet compleet. Ik voelde me er niet prettig bij. Dan komt er een behandeltafel op je weg en ik besluit die te kopen en op mijn gemak te kijken hoe en wanneer ik er mee ga werken. En na nog een paar duwtjes begin ik met behandelen. En door een combinatie van een paar methodes ervaar ik dat het goed is.

Jin Shin Jyutsu is een oplegging van de vingertoppen op het lichaam. Je kunt dat gericht, per lichamelijk probleem, doen maar ik kies ervoor om het hele lichaam te behandelen. Dat zijn 26 locaties op het lichaam. Je begint aan de achterkant van het lichaam (opstijgende energie) en daarna de voorkant (dalende energie). Op deze manier zorg je dat je de energiestroom van het hele lichaam behandeld. Alles moet goed doorstromen om een gezond lichaam te krijgen., Op de plekken waar ik mijn vingertoppen plaats voel ik of de energie stroomt of dat er blokkades zijn. Dat manifesteert zich in pijn in mijn handen die kan doortrekken tot aan mijn ellebogen. Ook de cliënt kan pijn ervaren wanneer ik mijn vingertoppen op een locatie (blokkade) plaats. Door het heldervoelen kan ik ook pijn waarnemen van een plek waar iemand zich heeft gestoten een dag ervoor. Ik registreer dus meer dan de specifieke JKSJ-punten op het lichaam. Een behandeling duurt ongeveer 1 uur en een kwartier of 1,5 uur. Het kan zijn dat ik dan nog op heftige plekken (bijvoorbeeld de onderrug) magnetiseer. Ook zoek ik soms triggerpoints op de schouders bij problemen in de nek/schouders of de rug. Ook dat kan veel verlichting geven.

Naast het doortrekken van energie is het ook belangrijk om te kijken waardoor blokkades ontstaan. Door o.a. emoties weg te stoppen omdat je niet voor jhezelf durft op te komen of omdat je niet weet hoe je er mee om moet gaan kunnen blokkades ontstaan. Wanneer je samen met de cliënt hier duidelijkheid over kan krijgen is het mogelijk om een lichamelijk probleem helemaal op te lossen.
Maar dat is weer een ander verhaal.

Voor mijn behandelingen reken ik niets, daardoor ik zelf kan bepalen wie ik wil behandelen. Als je mensen gratis behandelt hebben ze soms de neiging slordig met hun afspraken om te gaan. Dat wil ik voorkomen en het is ook belangrijk dat mensen meehelpen aan hun eigen welzijn. Wanneer ik iemand behandel die door overbelasting problemen heeft in schouders en rug en de behandeling helpt, zal hij zichzelf toch moeten ontzien om zijn bijdrage te leveren aan het helingsproces. Ik kan het lichaamseigen helingsproces activeren door blokkades te behandelen. Maar hij moet zijn aandeel leveren en zijn lichaam ondersteunen op de manier die nodig is. Het moet niet zo zijn dat de behandeling het lapmiddel is om gewoon door te gaan zoals voorheen.

(Chuang Tzu)
taigitu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers deze discussie

Discussieopties
Weergave

Berichting Regels