![]() |
|
|||||||
| Kosmologie en Astrologie Kosmos, universum, astrologie en buitenaards. |
![]() |
|
|
Discussieopties | Weergave |
|
|
#1 |
|
Spiritalk Denker
![]() |
Het is alweer een paar dagen geleden, maar het was een heldere avond, en zat in de auto op weg naar huis toen me een paar hele heldere sterren opvielen links vanuit mijn zijraam.
Vanwege mijn astronomie hobby ken ik de nachtelijke hemel redelijk goed, maar ben ik af en toe ook niet helemaal op de hoogte van alle kometen of opkomende planeten, maar verder geen aandacht aan besteed, want meestal blijven die gewoon hangen aan de hemel. Kom ik thuis, heb mijn auto geparkeerd, sta buiten naast mijn auto, kijk nog even tussen de daken naar de mooie heldere hemel. Komen 5 behoorlijk heldere, geel/oranje achtige bollen, in de vorm van een boog " .-'-. "of een vliegtuig (wat je wil) langzaam over zweven. Ik zeg zweven, omdat er geen geluid was (uurtje of elf s'avonds doodstil in de straat). Op het moment dat ik zat te bedenken welk soort vliegtuig het zou kunnen zijn, wisselden twee bollen van plaats. (de twee streepjes hierboven dus). En vlogen verder, waarna ze in het niets verdwenen, maar wel voordat ik ze niet meer kon zien vanwege de daken. Nu is het niet de eerste keer dat ik er een zie. Of had ik dat niet moeten zeggen . Nu geloven jullie me niet meer .Maar goed...., een andere keer stond ik met mijn telescopen s'nachts in het veld, toen ik een paar ogen voelden prikken, en keek naar boven... Zie ik daar half doorzichtig .....tsja..... en soort structuur in de vorm van een driehoek //_\\ wederom zonder geluid , maar verdween al snel in het niets, dus van halfdoorzichtig tot onzichtbaar. En nooit meer gezien. Vanwege mijn esoterie en astronomie achtergrond ben ik in de volle overtuiging dat er buitenaards leven is, dus vond ik de ervaringen wel interresant, maar niet schokkend. Ik bedoel dat mijn hartje wel even sneller zou gaan kloppen als ze voor me landen tijden een astro-nacht. Maar tot die tijd leuk ja...Dus wat moet ik hiermee? Een leuke bevestiging, en stiekem wel een wens natuurlijk maar.... .Maar het enige resultaat is dat het hier nu op het forum staat. Dusss...... iemand? Peter We come in pace ![]() Laatst aangepast door PeterV : 24-10-09 om 14:42:04. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Spiritalk Nieuwsgierige
![]() |
Uiteraard is er leven buiten onze planeet, buiten ons zonnestelsel. Maar dat dat leven in een ronde schotel die licht geeft voor de grap de mensheid de stuipen op het lijf jaagt, lijkt me niet zo aannemelijk. Het SETI programma bestaat niet voor niks.
Mochten ze wel met UFO's de mensheid voor schut zetten, dan vind ik die aliens maar een stelletje stumpers. Ook al zijn ze wat vliegtuigen wat verder dan wij... ![]()
|
|
|
#3 |
|
Spiritalk Denker
![]() |
Geloof je dat we een ziel of een geest hebben?
Geloof je dan ook dat een ziel/geest materie kan beïnvloeden, tot in het absolute? M.a.w. dat materie ondergeschikt is aan de ziel? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Spiritalk Nieuwsgierige
![]() |
Ik zie niet helemaal hoe dit in verband staat met dit draadje, maar vooruit...
Nee, ik geloof niet in iets bovennatuurlijks. Ik geloof zo weinig mogelijk, ik verzamel liever bewijs dan dat ik ergens geloof in stop. Zo werk ik het liefst, met enige zekerheid van de werkelijkheid. Ik zou je wat vragen willen stellen (wat zielen betreft) om dieper op jouw vraag in te kunnen gaan, maar ik denk dat we dat beter in een ander topic kunnen doen, of een topic aan moeten wijden (als dat nog niet is gebeurt dus).
|
|
|
#5 |
|
Spiritalk Denker
![]() |
In dat geval... je zit wel op een forum dat over het bovennatuurlijke gaat.
Dus kunnen we daar niet over discusïeren, want jij overtuigd mij niet, en ik jou niet. De waarheid is voor iedereen anders, zelfs voor wetenschappers! Want wat nog niet is uitgevonden...... kun je zelf niet voorstellen. Pas als het bestaat dan zegt iedereen, goh.. wat simpel, natuurlijk werkt het zo. Eens hoorde ik een proffessor op tv vertellen dat reizen naar een ander zonnestelsel onmogelijk is, omdat we daar zoveel brandstof voor nodig hebben, dat we door het gewicht niet kunnen opstijgen .Hoe bekrompen kun je zijn. Hij keek (of geloofde) niet verder dan dat er in zijn wereld bestond. Schijnbaar weigerde hij te geloven dat er andere manieren zijn om energie op te wekken, dan dat er nu bestaan. Alsof alles al is uitgevonden. Dit geldt hetzelfde voor spiritisme. Pas als je merkt dat er meer dingen bestaan, omdat het kéér op kéér bevestigd wordt, dan ga je het onderzoeken, en kom je tot een conclusie. En voor sommige betekent het, dat er meer bestaat tussen hemel en aarde. En om even op dit draadje terug te komen, niet alleen de vliegtuigen zijn anders van de buitenaardsen, alles zal anders zijn. Dus intelligentie, geestelijk, fysiek enz. noem het maar op, zelfs de dichtheid van hun lichaam. Ze behoren tenslotte tot een andere planeet. Al eens opgevallen dat wij voor 70-80% uit water bestaan, en onze aarde ook? Ik bedoel hier te zeggen dat ik geloof dat zij sowieso verder zijn dan ons, op alle bebieden inclusief de dingen waar jij niet in gelooft. En daarom vroeg ik naar die materie t.o.v de geest of ziel, want ik geloof dat het verdwijnen, en zelfs het besturen van hun vliegtuigen, d.m.v. gedachten gaat. Hier op onze aardkloot geven we geen enkele waarde aan de kracht van gedachten, maar pas als je merkt dat er meer dingen bestaan, ga je op onderzoek uit, en wie weet wat je dan tegen komt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Spiritalk Nieuwsgierige
![]() |
Maar er is ook zoiets als waarheid en onwaarheid. Daar geef ik om.
Fout zitten is geen ramp, als je maar open staat voor verbetering.
|
![]() |
| Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers deze discussie | |
| Discussieopties | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
| astrologie humoristisch bekeken | Spiritey | Kosmologie en Astrologie | 4 | 01-10-09 17:14:12 |
| Sinterklaas | Susan | Gedichten en verhalen van mijzelf | 6 | 25-11-07 21:10:27 |
| Geesten gezien? | Jeroen | Paranormaal | 81 | 08-09-07 16:40:34 |
| Weer iets gezien | Kathy | Paranormaal | 5 | 10-11-06 00:18:17 |
| Toevalligheden | Romaine | Onze maatschappij en wereld | 23 | 01-03-05 09:39:36 |