![]() |
|
|||||||
| Stellingen Heb jij een leuke stelling of een leuk discussiepunt, schrijf het hier. |
![]() |
|
|
Discussieopties | Weergave |
|
|
#11 |
|
Spiritalk Denker
![]() |
ik kan me vinden in wat je schrijft , dat stemt me vrolijk .
en toch als je schrijft : "En luisteren naar een ander kan ik alleen als ik mijzelf er tussen uithaal. Luisteren kan ik pas als ik mijzelf leeg heb gemaakt. Dan kan ik met volle aandacht bioj de ander zijn en luisteren wat die persoon werkelijk zegt." dan stel ik me de vraag : " wat zou jij doen als er een gekwetste is en het raakt je hart ? " dan ben je toch emotioneel betrokken ? dan denk en doe ( luister) en voel je toch ? wat bedoel je met jezelf leeg maken? ben je dan wat ze noemen " een leeghoofd " ? ![]() ...
|
|
|
#12 |
|
Spiritalk Weter
![]() |
Lief zandkorreltje,
Als iets je raakt dan ben ik er inderdaad emotioneel bij betrokken. Het is echter een stukje van mijzelf dat ik met deze signalen mag onderzoeken. Heel vaak heeft diep raken iets met je kindsbewustzijn te maken (b.v. een overlevingsstrategie van vroeger). Door het onderzoeken kan ik er achter komen of die strategie nog nodig is, of dat ik hem achter me kan laten. Als ik leeg ben bedoel ik dat ik niet meer (aan mijn eigen dingen) denk, maar volledig in aandacht ben bij de ander. Dus zonder te vergelijken, hoe is dat bij mij, wat heb ik meegemaakt, hoe zou ik reageren in zo'n situatie, etc. Heb je wel eens geluisterd naar iemand met volle aandacht? Liefs en warmte, Bigbear
|
|
|
#13 |
|
Spiritalk Denker
![]() |
wondermooi om te lezen ..
(ja , ik luister meestal met volle aandacht .) dank u .
|
|
|
#14 | |
|
Spiritalk Nieuwsgierige
![]() |
Citaat:
Denk hierbij diep. Neem bijvoorbeeld een superwereld als vertoond in de Matrix trilogie, waar deze wereld zoals we hem nu zien niet echt is. Waaraan moeten we meten wat waar is? ![]()
|
|
|
|
#15 |
|
Spiritalk Nieuwsgierige
![]() |
Hallo,
Is luisteren naar jezelf hetzelfde als luisteren naar je gevoel en je gedachte? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Spiritalk Denker
![]() |
Haloooo Miko .. leuke reactie .
Misschien is " luisteren naar jezelf " soms naar je gedacht over je gevoel en soms naar je gvoel bij een gedachte luisteren.. .. meestal luister je beter als je stopt met praten ( dus ook tegen jezelf ) .. als je gevoel spreekt vanuit angstkan dat juist zijn maar handel je daarom neit juist . Luister je naar " jezelf " of naar wat je dnekt dat je zelf betn of dat een ander zegt dat je zou moeten zijn ?
|
![]() |
| Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers deze discussie | |
| Discussieopties | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
| Maya-astrologie | Kira | Kosmologie en Astrologie | 41 | 12-08-10 20:35:08 |
| Waar ik graag naar luister | Kai Gong | Muziek en Leestips | 0 | 27-04-09 10:46:01 |
| Positief denken | Janny | Onze maatschappij en wereld | 8 | 26-02-06 18:53:29 |
| Treinreis naar Hiernamaals.. Hemel, Hell en alles ertussenin.. | FiXato | Alles over dromen | 0 | 29-06-05 00:40:56 |
| wat heb je nodig om jezelf te zijn | Klepje | Stellingen | 50 | 17-03-05 17:10:28 |