Spiritalk Forum
Schermgrootte: klein normaal groot
Nickname:

Ga Terug   Spiritalk Forum > Spiritueel en paranormaal > Alternatieve geneeswijzen

Alternatieve geneeswijzen Alternatieve therapieën, geneeswijzen, weetjes, kruiden en spirituele orakels.

Antwoord

Discussieopties Weergave
Oud 02-10-07, 15:48:13   #1
Lucky
Spiritalk Spreker

Lucky's Avatar

Lucky is on a distinguished road
Standaard Edelstenen

Heeft iemand ervaring met edelstenen? Hoe maak je edelstenen schoon?
Lucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-07, 02:06:59   #2
Enigma
Spiritalk Spreker

Enigma's Avatar

Enigma is on a distinguished road
Standaard

Door ze in stromend water te leggen, dus in en bakje onder de kraan en de kraan zachtjes laten lopen. Nieuwe energie krijgen ze door ze in de zon en in het maanlicht te leggen en als de steen erg intensief is gebruikt en bijv begint te barsten kan een etmaal in de aarde nog weleens helpen om de steen weer te laden. Maar soms is een steen "op" en barst die echt stuk dan geef ik hem terug aan moeder aarde

groetjes

Enigma
Oud 03-10-07, 07:50:29   #3
aevdruningen
Spiritalk Master

aevdruningen's Avatar

aevdruningen is on a distinguished road
Thumbs up

ik heb mn steentjes pas opgeladen met volle maan;maar ze scheuren behoorlijk; ben nogal krachtig...
heb nu een witte agaath in mn broekzak
en een heliotroop om mn hals.gr An.
aevdruningen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-07, 14:48:22   #4
Lucky
Spiritalk Spreker

Lucky's Avatar

Lucky is on a distinguished road
Standaard

Maandag vertelde iemand mij dat je stenen kon reinigen door ze, na aankoop, een dag in een schaal met zout water te leggen. Hierna ze in je handen te nemen om ze van je eigen energie te voorzien.
Lucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-10-07, 18:57:51   #5
Enigma
Spiritalk Spreker

Enigma's Avatar

Enigma is on a distinguished road
Standaard

Volgens Tosca van Tetteroo, waar ik mijn kennis vandaan heb;

Als je veel gebruik maakt van Edelsteentherapie is het nodig om een steen regelmatig schoon te maken en opnieuw op te laden. Ook na aankoop van een edelsteen is het nodig om deze eerst te reinigen. Vaak hebben andere mensen de steen die je koopt ook al in hun handen gehad en bepaalde energieën aan de steen gegeven. Dit zou schadelijk kunnen zijn voor de werking die je van een edelsteen verwacht. Dit doe je op de volgende manier:

# Nieuwe steen: 10 minuten onder stromend water in een kommetje leggen.

# Gebruikte steen: een maal per maand, 24 uur lang in een kommetje water leggen. Daarna nog 10 minuten in stromend water zoals bij nieuwe stenen.

# Heb je zelf een Reikicursus gedaan kan je de steen ook een Reikibehandeling geven om hem extra te laten werken.

# Het is mogelijk dat een steen na een paar dagen of weken spontaan scheuren gaat vertonen of dat er stukjes vanaf springen. Dit is een teken dat hij heel goed gewerkt heeft, maar de werking is dan weg en moet een nieuwe steen aangeschaft worden. Je moet dan zeker niet stoppen met het dragen van een steen. Gooi de steen dan niet in de vuilnisbak, maar begraaf hem in de grond, waar hij oorspronkelijk vandaan komt.

De eerder toevoegingen van mij over het zon en maanlicht vind je terug in heksenkringen of wiccan´s, mijn lange ervaring met stenen is dat het zo werkt.

Zout water is sterk af te raden daar zout een mineraal is die je dan aan de steen zou toevoegen. Dat kan de steen zelfs beschadigen als het een poreuse soort is, ik heb er ook nog nooit van gehoord dat dit goed is. Niet doen dus gewoon stromend water uit de kraan.
Oud 22-05-08, 12:22:51   #6
ThirdEyeReadings
Spiritalk Denker

ThirdEyeReadings's Avatar

ThirdEyeReadings is on a distinguished road
Standaard

Er zijn verschillende manieren om Edelstenen schoon te maken en te reinigen. Het is idd. in mijn opinie erg belangrijk om stenen goed te reinigen. Sommige mensen zijn wat gevoeliger voor energie van anderen, maar soms is een steen ook gewoon 'vol' en dan hebben mensen echt last van iets wat hen zou moeten helpen.

Ik heb op mijn website geschreven (in het engels) over de meest gebruikte methoden. Enigma heeft al heel wat dingen duidelijk beschreven maar daar kan nog bij evt.:

# Opladen door middel van andere stenen. Sommige stenen zoals Quartz of Citrien kunnen goed helpen met weer heropladen van andere stenen. Daarna kun je de Quartz het beste schoonmaken met water.

Third Eye Readings

Laatst aangepast door ThirdEyeReadings : 22-05-08 om 12:28:03.
ThirdEyeReadings is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-03-10, 21:34:05   #7
rainbow
Spiritalk Nieuwsgierige

rainbow's Avatar

rainbow is on a distinguished road
Standaard

hey,

ik wil nog even toevoegen dat je met reiki niet alleen stenen kan ontladen maar ook opladen. hierdoor hoef je niet op volle maan te wachten of een zonnige dag

op zonnige dagen de stenen die massief zijn en in (volle) maanlicht doorzichtige stenen

liefs yvonne
rainbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-04-10, 17:09:27   #8
zilka123
Spiritalk Nieuwsgierige

zilka123's Avatar

zilka123 is on a distinguished road
Standaard

met die stenen schoonspoelen enzo, is goed als je het een beetje op gevoel doet en ook met opladen enz.
was zo lief he >.< ik had ooit is een jaspis gekocht, had m een beetje verwaarloosd
maar goed inneens sprak ie zo tegen me toen ik m in me hand had, en hij zei dat hij me dolgraag wilde helpen en dit en dat .. dat was zo'n liefdevolle ervaring, sindsdien verzorg ik m erg goed ^^
dat wilde ik even kwijt
zilka123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers deze discussie

Discussieopties
Weergave

Berichting Regels