![]() |
|
|
#31 | |
|
Banned
![]() |
Citaat:
Want de hemel is eeuwig en oneindig en het onmogelijk niet in de hemel te zijn. De mens en God zijn een eenheid, niet alleen in christus, maar vooral in harriechristus. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Spiritalk Denker
![]() |
Heb je nog nooit geleden?
...................................... En was je toen in de hemel? |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banned
![]() |
Citaat:
Het is onmogelijk altijd gelukkig te zijn en zou ook nog erg saai worden als het zo was. Dus zie de hemel zoals deze werkelijk is: de innerlijke wereld van lijden en gelukzaligheid. Overigens ook in eenheid met de aarde, die ook zelf in de hemel is. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Spiritalk Nieuwsgierige
![]() |
oke3 ,..ben weer nieuw met een andere naam maar de gene die me kennen zal mijn riedel wel weer afsteken,..hoe zie ik zelf god god vind ik een naam maar een naam ik vind god een goede vriend een goede vriend met wie je kan praten gewoon kan praten praten zoals je met anderen vrienden doet als je problemen hebt dat je daar te recht kunt,..ik zelf heb de gesprekken met god gedaan omdat ik vaak tegen dingen aan liep omdat het zo gewoon kan zijn ,..vaak genoeg kwam ik met de jamaar vragen aan hij beantwoorde,..is het wel goed zo silvery moon om dan de jamaar te krijgen meestal wordt ik kriegelig en wil antwoorden zoals veel mensen maar meestal liggen vaak de antwoorden achter de antwoorden snappen jullie me.
zelfs ik snap het wel dat god wil zeggen van heeee,..waar zijn jullie waneer praten jullie met me in plaats van over me te kibbelen ,..er zijn zoveel dingen die in het leven zijn . dingen om over te filosoferen en na te denken maar weten jullie ook wel diep in jullie hart dat er ook een vrouwelijk aspect is in dit concept ,..jaja jullie horen het goed de godin jullie hebben het vaak over god maar kijken jullie ook wel eens naar de vrouwelijke helft jing jang gebeuren,..zo nu heb ik alles een beetje gezegd geloof ik wou even reageren op deze vragen omdat ik het intrigerend vind als mensen over god praten als een beeld,..zo zie ik god niet zie god als een goede vriend waar je tegen praat |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banned
![]() |
Ik denk dat er maar weinige mensen zijn die God als een goede vriend kennen waarmee ze zo maar wat mee kunnen praten.
Weet je wel zeker dat het God is en niet bijvoorbeeld je buurman? |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Spiritalk Spreker
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#37 |
|
Spiritalk Denker
![]() |
Harrie onderschat God.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Spiritalk Nieuwsgierige
![]() |
voor mij is er geen god, voor het christendom en al die andere geloven kwamen, waren er priesteressen en priesters die nog meer hebben voltooid dan dat daarna, de mens had gewoon een ander geloof nodig waardoor de prachtige tempels werden platgegooid en de rpiesters enz werden verjaagd, maar wat hebben al die geloven nu toch opgeleverd?
de mens heeft gewoon een hou vast nodig iets waarop ze konden vertrouwen enz. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Spiritalk Spreker
![]() |
Hey Zilka. Wat iemand onder God verstaat kan van persoon tot persoon verschillen denk ik. Ik ben het deels met je eens wat je typt, maar ik denk ook dat God wel meer is dan zomaar iets dat alleen door mensen is geschapen.
|